Ó-Paks

1896 december 23-án a Fejér és Tolnavármegyei Helyi Érdekű Vasút, elkészült Paksi végállomása fogadta az első menetrend szerint közlekedő személyvonat szerelvényt. A Székesfehérvár-Adony-Paks 105 kilométeres vonal 1929 júliusában került a MÁV tulajdonába.

Az atomerőmű építésének megkezdése komoly változást eredményezett a paksi végállomás sorsát illetően. A MÁV jóvoltából 1978-ra a városhoz közelebb eső új állomás épült, mellyel egy időben a régi állomáson a vasúti forgalom megszűnt, berendezéseivel, épületeivel együtt feleslegessé vált.

A Közlekedési Múzeum kihasználta a kínálkozó lehetőséget, közbenjárt a MÁV akkori vezérigazgatójánál, aki elfogadta az állomás Múzeummá való átalakítását, így 1985 júliusában az Ó-paksi vasúti Skanzen megnyithatta kapuit.

2000. Júliusában megnyit az egykori Északi Fűtőház helyén kialakított, Magyar Vasúttörténeti Park, ahova az ország számos részéről, így a Paksi Vasúti Múzeumból is elszállították a kiállítási tárgyakat, járműveket, amivel végérvényesen megpecsételték, romlásra ítélték az Ó-Paksi állomás területét.