Hidak - Út - Kavicságy - Domborzat

Az elkészült villamos bekötések után, az állomás valamint a várdomb közötti völgyhidak építése következett.

 

 

A tartópilléreket Stirodurból szabtam ki, ezekre fektettem a börzékről beszerzett, párosával összeragasztott TT lemezhidakat.

A pillérek beton imitációt, a hidak gerendái matt szürke festést kaptak.

 

A hidak vágányfektetésénél a Szász kisvasutak egyik felsőpályás építési módszerét alkalmaztam, aminek lényege az, hogy nem egy különálló vasszerkezet tartja a gyalogos járófelületet, hanem a hosszban megnyújtott hídfákra (talpfákra) rögzítik mindezt. Ehhez én gázgyújtó gyufaszálakat használtam fel.

 

A hidak járófelületeinek pallófedését balsafából készítettem el, azonban az ideépülő fotómaratott korlátok sérülésétől tartva, a hidak teljes befejezését a terepépítés végéig halasztom.

Következett az állomás vágányain átvezető közút

 

A választott korszakomban, a harmad és negyedrangú pályákon gyakran alkalmaztak fából készült vezető gerendákat. Akár ezt a megoldást is választhattam volna, de belegondoltam a későbbi sín koronatisztításokba, ezért ezt elvettetem, így maradtam a kicsit macerásabb vezetősínes megoldásnál.

 

 

Az út után következett az állomás szigetperonjainak, valamint a pálya ágyazatának elkészítése, majd legvégül a sínszálak festésével befejeztem a pálya építését.

 

 

 

 

A domborzat kialakítása előtt az alagút bejáratokat kellett legyártanom.

 

 

Ehhez az építőiparban használatos normál gipszkartont használtam fel, ebbe karcoltam a falazott támok, portálok mészkő mintázatát.

 

 

A domborzat kialakításához 2 cm vastag Stirodurt használtam fel.

 

 

 

 

Ennek faragása, csiszolása után, a dombokra ragasztott maszkoló szalagot festettem szürkére.

 

 

 

 

Majd legvégül az asztal jelentős részét leszórtam két rétegben homokkal.

 

 

A következő részből kiderül, miként sikerült elkészítenem a településem névadóját, Ferencvár romjait, valamint az is kiderül miként zöldellt ki az említett vár, várdomb környéke. Tarts velem akkor is!